תפריט

כללי בניית הממ"ד

הכנת הממ"ד (מרחב מוגן דירתי) בהתאם לטופס 4

תקנות הבניה להיתר טופס 4

כדי לאפשר מגורים בבניין שנבנה זה עתה או לחילופין, בבניין שעתיד להיבנות, יש צורך בקבלת היתר בנייה מהרשות המקומית, או בשפה המקצועית אם תרצו, טופס 4. כאשר אנו רוכשים דירה מקבלן, יש צורך לוודא שיש לה טופס 4, כדי לא לקחת סיכון בעיכוב בקבלת הדירה.

הממ"ד – המרחב המוגן הדירתי, חייב להיבנות עפ"י תקנות והנחיות המוכתבים ע"י הג"א ופיקוד העורף.

גודל הממ"ד הפנימי לא יקטן מ-9 מ"ר נטו לכל הפחות, וברוב המקרים יש צורך להוסיף לממ"ד מבואה, אשר משמשת כקיר הדף לדלת. כמו כן יש להתקין בממ"ד דלת וחלון ייעודיים להדף ורסס. הטיח הפנימי הינו טיח בגר (סוג מסויים של שליכט), על מנת שלא יתפרק בעת פיצוץ. כמו כן יש לשים נקודות חשמל ותקשורת. יש לדאוג לאיטום כל הפתחים שעלולים להפריע את אטימות המרחב. צינורות אוורור שיש לשים בזמן יציקת הממד הם שניים של 4 צול ואחד של 8 צול. גוף התאורה צריך להיות פלורסנטי מוגן ממים ועם תאורת חירום.

בעת הביצוע, יש להקפיד שמעבדת בדיקה מוסמכת תיקח דגימות מהבטון אותו יוצקים. הדבר חשוב בכל שלב בבניית הממ"ד – בשלב הרצפה, הקירות והתקרה. חוזק הבטון צריך להיות "ב-30", ולמעשה בדיקת המעבדה צריכה לאשר חוזק זה. 28 יום לאחר הבדיקה, עליכם לקבל את תעודת הבדיקה המראה שאכן הבטון עמד בחוזק הנדרש. ישנם מקרים בהם הבטון אינו עומד בחוזק נדרש זה. במצב כזה תקבלו התראה על כך כבר שבוע לאחר נטילת הדגימה, וזאת על מנת שתוכלו להקפיא התקדמות ולהמתין לתשובות הסופיות לאחר 28 יום.

העבודה והבדיקות לא מסתיימות כאן – לאחר גמר השלד, יש להקפיד שטיח הממ"ד עומד בתקנים המחייבים של הג"א. כמובן, שיש גם להקפיד שמבצעים טיח טרמי על מנת לאפשר בידוד מיטבי לחדר שכולו בטון.
בהמשך, יותקנו הדלת והחלון. גם הם צריכים לעמוד בתקנים והוראות. לכל מוצר כזה חייב להיות תקן ישראלי. בהמשך, יש לבצע בדיקת אטימות ממ"ד. לפני הבדיקה יש לוודא שהחשמלאי אטם את כל צנרת החשמל, והחלון והדלת כוונו כנדרש.

בדיקת איטום הממ"ד, המתועדת בתעודת בדיקה של מעבדת הבדיקה היא האסמכתא, ורק אז יוכל להגיע מתקין "תיבת נח" ולבצע את ההתקנה של מערכות אוור וסינון אוויר . כמובן שיש לוודא כי הוא מתקין מוסמך ע"י החברה ומוסמך מטעם מכון התקנים.

בגמר ההתקנה המתקין יבצע בדיקת על לחץ שהמערכת עובדת והממ"ד אטום.

בגמר ההתקנה תספק חברת "תיבת נח" את תעודת ההתקנה, זו שתשמש ההוכחה להתקנת מערכת סינון אב"כ העומדת בהנחיות הג"א, פיקוד העורף ומכון התקנים. עם תעודה זו תוכלו לקבל טופס 4.

מאמרים

כתבו עלינו

תודה על התעניינותך במוצרים שלנו

© זכות יוצרים – מערכת אוורור וסינון דירתית – תקנה 6869 מחייבת מערכת אוורור וסינון אוויר בכל מרחב מוגן

קבוצת בית-אל

נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו