תפריט

חיוניות המערכת בממ"ד

חשיבות מערכת אוורור וסינון האוויר במרחב המוגן

בשנת 2010 החמיר פיקוד העורף את התקנות למרחב מוגן לעתות חירום, ומאז חלה חובה להתקין בכל ממ"ד חדש בישראל מערכת אוורור וסינון אוויר. מדוע מדובר במערכת כל כך חשובה, כיצד היא פועלת, ואיך היא משפיעה על עיצוב החדר?

בכל דירה חדשה או בית שנבנה כיום בישראל – חובה לבנות ממ"ד, המשמש מרחב מוגן ואטום בשעת חירום. בימי שגרה, הממ"ד מתפקד כחדר רגיל לכל דבר: חדר עבודה, משחקים ולעתים גם חדר שינה. אך בניגוד ליתר חדרי הבית, הממ"ד הוא חדר אטום לחלוטין ולא ניתן לשהות בתוכו כשהוא סגור לאורך זמן, כפי שנדרש פעמים רבות במצבי חירום. הממ"ד יהווה מענה למחסה מוגן לשעת רעידת אדמה כחלק מתפיסת חיזוק המבנים בארץ. המלחמות בעידן זה ישפיעו באופן ישיר על העורף. בלחימה כוללת או מוגבלת, הממ"ד חייב להיות סגור כדי להגן על בני הבית, אך משמעות הדבר היא שנוצרת אטימות אשר מונעת כניסת אוויר לחדר. הדרך היחידה לאפשר שהייה בטוחה לכל בני המשפחה וללא מגבלת זמן, היא באמצעות התקנת מערכת מיוחדת לאוורור וסינון אוויר, המזרימה לחדר אוויר מסונן ובטוח. בשנת 2010 נכנסה לתוקף תקנה 6869 המחייבת להתקין מערכת אוורור כזו בכל ממ"ד חדש שנבנה בישראל, התקנה מהווה תנאי לקבלת טופס 4 וסיום בנייתו של כל בית חדש.

כיצד פועלת מערכת האוורור?

כאשר יש צורך להשתמש בהן בשעת חירום או בהתרחשות אסון טבע כמו רעידת אדמה, מערכות האוורור יונקות את האוויר מבחוץ, מסננות אותו סינון כפול דרך פילטר גס ולאחר מכן דרך מסנן אירוסולי ומסנן פחם פעיל – וכך מנטרלות ממנו זיהומים וחומרים מסוכנים שלא חודרים פנימה אל החדר. המערכת מסוגלת לקלוט ולסנן אפילו נשורת רדיואקטיבית במקרה שלאירוע רדיולוגי.

את האוויר המסונן, המערכת מזרימה לתוך החדר באמצעות מפוח ובו זמנית משחררת אוויר מהחדר ומפנה החוצה פחמן דו חמצני, כך שבפנים החדר האוויר נותר תמיד טרי.

חשיבות המערכת בבית

השימוש במסנן במרחב מוגן מאפשר לקשת רבה של אנשים שחבישת מסיכה מקשה עליהם וביניהם לבעלי צרכים מיוחדים לשהות ללא מסכה
מערכת לסינון אב"כ נותנת לכמות אנשים רבה הכוללת בתוכנה בעלי מוגבלויות, אשר לא מחויבים ללבוש מסכות אב"כ בזמן הפעלתה. מערכת לסינון אוויר בממ"ד מאפשרת לקבל מענה לטווח ארוך לקבלת אוויר נקי וטרי ותאפשר לשוהים במרחב המוגן לשהות זמן רב.

אי שימוש במסכות מאפשרת אכילה ושתייה והמערכת מאפשרת לשוהים בחלל החדר להיות ללא מגבלות . המערכת מזרימה חמצן ומפנה גז CO2 אשר נפלט בתהליך הנשימה.

כך תבחרו מערכת אוורור וסינון אוויר

כאשר מבצעים רכישה והתקנה של מערכת אוורור וסינון אוויר לבית, מומלץ לוודא שבחרתם במערכת המתאימה לגודל הממ"ד שלכם, מאושרת על ידי פיקוד העורף ומכון התקנים הישראלי, וכוללת תעודת אחריות למספר שנים בעת הרכישה.

בנוסף, יש לשים לב לכך שההתקנה נעשית על ידי אנשי מקצוע מנוסים ובעלי הסמכה, כדי לוודא שבשעת הצורך – הפעלת המערכת תהיה תקינה, בטיחותית וללא תקלות. לאחר ההתקנה, רצוי לעבור על הנחיות ההפעלה ולהיעזר בהסברי המתקין כדי להבין כיצד להשתמש במערכת האוורור בצורה נכונה.

מאמרים

כתבו עלינו

תודה על התעניינותך במוצרים שלנו

© זכות יוצרים – מערכת אוורור וסינון דירתית – תקנה 6869 מחייבת מערכת אוורור וסינון אוויר בכל מרחב מוגן

קבוצת בית-אל

נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו