תפריט

תקנות פיקוד העורף

מיגון אזרחים בעת מתקפת אב"כ

בשנת 2010 פתח פיקוד העורף בשני מהלכים שנועדו לחזק את רמת המיגון של אזרחי ישראל נגד מתקפת אב"כ: חידוש חלוקת ערכות המגן ואישור תקנה 6869, המחייבת התקנת מערכת אוורור וסינון אוויר לממ"ד ולכל מרחב מוגן חדש, מכל סוג, הנבנה בישראל.

על פי תקנות פיקוד העורף, מערכת מסוג זה נדרשת להזרים אוויר נקי לתוך המרחב המוגן ומפנה
פחמן דו חמצני החוצה, ובכך לאפשר שהייה בטוחה וממושכת בממ"ד ללא חשש. כיום, התקנת
מערכת לאוורור וסינון אוויר היא תנאי הכרחי לקבלת טופס 4 ולסיום תהליך הבנייה של כל בית או דירה חדשה בישראל.

"תיבת נח": המערכת שפותחה בהתאם לדרישות פיקוד העורף

מערכות "תיבת נח" של תעשיות בית אל, הן מערכות האוורור וסינון האוויר הראשונות שפותחו בישראל, ומובילות את התחום כמערכות הנמכרות ביותר בארץ לממ"דים ומרחבים מוגנים. דגם  Rainbow 54 R נחשב למערכת החדשה והמתקדמת ביותר כיום, אשר פותחה בהתאם לכל הנחיות פיקוד העורף לשמירה על בטיחות מקסימלית.

מרחב מוגן דירתי

ממ"ד הוא סוג של מקלט הנבנה בתוך מעטפת המבנה שאת יושביו נועד לשרת. בעקבות מלחמת המפרץ, (בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת) הוחלט על הקמתם של מרחבים מוגנים (ממ"דים) בכל בנייה חדשה בישראל.
מטרתם של הממ"דים היא לספק מיגון בפני התקפות אוויר והתקפות טילים שזמן ההתרעה בפניהן הוא קצר מכדי לאפשר גישה למקלט. גישה אל מקלט הנמצא באותה הקומה בה מתגוררים ואף בתוך הדירה עצמה מצמצם באופן משמעותי את זמן ההגעה אליו. כמו כן, הפיכת המקלט לחלק מדירת המגורים או מן המרחב הקומתי מביאה להעלאת רמת התחזוקה של המקלט.
הממ"ד מתוכנן לספק הגנה ליושביו מפני התקפות עם פצצות חומר נפץ מרסק (רגיל). הוא אף אטום לחדירתם של גזים רעילים ובכך נותן מענה לתקיפות בלתי קונבנציונליות. בממ"דים קיימת חובת התקנה של מערכות אוורור וסינון אויר למקרה שהשהייה הנדרשת ארוכה או כשהמדובר בתקיפה באמצעים ביולוגיים, כימיים או רדיואקטיביים.

מפרט הממ"ד

גודל הממ"ד הפנימי לא יקטן מ-9 מ"ר נטו לכל הפחות, וברוב המקרים יש צורך להוסיף לממ"ד מבואה, אשר משמשת כקיר הדף לדלת. כמו כן יש להתקין בממ"ד דלת וחלון ייעודיים להדף ורסס, הטיח הפנימי הינו טייח בגר, על מנת שלא יתפרק בעת פיצוץ. כמו כן יש לשים נקודות חשמל ותקשורת ולהיערך לעת שהייה ארוכת טווח. סוג הבטון הינו ב 300. איטום. צינורות אוורור שיש לשים בזמן יציקת הממד הם שניים של 4 צול ואחד של 8 צול. גוף התאורה צריך להיות פלורסנטי מוגן ממים ועם  מצב של תאורת חירום.

מאמרים

כתבו עלינו

תודה על התעניינותך במוצרים שלנו

© זכות יוצרים – מערכת אוורור וסינון דירתית – תקנה 6869 מחייבת מערכת אוורור וסינון אוויר בכל מרחב מוגן

קבוצת בית-אל

נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו